Generalitat de Catalunya
Curs
2017-2018

Contingut

Mestre d'educació infantil/Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes (Vic)

Universitat: Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Afegir
L'estudi
Nom del títol:Graduat/ada en mestre d'educació infantil per la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Branca de coneixement principal:Ciències socials i jurídiques
Mencions: Cultura i llenguatges de la infància / Educació inclusiva i atenció a la diversitat / Educació musical / Educar en contextos diversos / Infància i salut / Llengua anglesa
Objectius de l'estudi

Formar professionals de l'educació infantil en els àmbits següents:

  • Primera infància des d'una perspectiva globalitzadora i integradora.
  • Àrees curriculars de l'educació infantil, criteris d'avaluació i coneixements didàctics.
  • Disseny i regulació d'espais d'aprenentatge en contextos de diversitat que atenguin les necessitats educatives dels alumnes, la igualtat de gènere i el respecte als drets humans.
  • Foment de la convivència tant a l'aula com fora de l'aula, i resolució pacífica de conflictes, amb comprensió sobre la funció, les possibilitats i els límits de l'educació.
Com s'imparteix
Preu privat fixat per la universitat o pel centre.
Règim:Temps complet
Període lectiu:Anual
Modalitat:Modalitat presencial
Idiomes d'impartició
IdiomaPercentatge d'impartició
Anglès16%
Català84%
Mobilitat obligatòria:No
Com s'estructura
Crèdits ECTS:240.0
Distribució de crèdits
Tipus de matèriaCrèdits
Bàsiques100.0
Obligatòries101.0
Optatives30.0
Treball fi de grau9.0
Total240.0
Període de pràctiques:
41.0 crèdits obligatoris.
Aquesta titulació habilita per exercir la següent professió regulada: Mestre en educació infantil
Accés i notes de tall
Criteris d'admissió
DescripcióNivell d'importància
Nivell de llengua anglesa equivalent al B1 segons el Marc Comú Europeu de Referència per les llengüesObligatori
Prova d'aptitud personal (PAP)Obligatori
Convalidacions de cicles formatius de grau superior:
Ofertes
  • · Educació Infantil
    • | Nota de tall 1a assignació PAU/CFGS 2016-2017 :5     |    Codi PIN:91008     |    Places orientatives:90
    • Ponderacions d'assignatures de la Fase Específica de PAU
      • Nom de l'assignaturaCoeficient
        Anàlisi Musical0.2
        Anatomia Aplicada0.1
        Arts Escèniques0.1
        Biologia0.2
        Ciències de la Terra i mediambientals0.2
        Cultura Audiovisual0.1
        Dibuix Artístic0.2
        Dibuix Tècnic0.1
        Disseny0.1
        Economia0.1
        Economia de l'Empresa0.1
        Física0.2
        Geografia0.2
        Grec0.1
        Història de la Música i de la Dansa0.1
        Història de l'Art0.2
        Història del Món Contemporani0.1
        Història i Fonaments de les Arts0.2
        Literatura Castellana0.2
        Literatura Catalana0.2
        Literatura Universal0.2
        Llatí0.1
        Llenguatge i Pràctica Musical0.1
        Matemàtiques0.2
        Matemàtiques Aplicades Ciències Socials0.2
        Química0.2
        Tècniques d'Expressió Graficoplàstica0.1
        Volum0.1
  • · Educació Infantil / Educació Primària (Pla de millora de la formació inicial de Mestre - 5 anys) (Menció en Llengua Anglesa) (Simultaneïtat)
    • | Nota de tall 1a assignació PAU/CFGS 2016-2017 :5     |    Codi PIN:91030     |    Places orientatives:40
    • Ponderacions d'assignatures de la Fase Específica de PAU
      • Nom de l'assignaturaCoeficient
        Anàlisi Musical0.2
        Anatomia Aplicada0.1
        Arts Escèniques0.1
        Biologia0.2
        Ciències de la Terra i mediambientals0.2
        Cultura Audiovisual0.1
        Dibuix Artístic0.2
        Dibuix Tècnic0.1
        Disseny0.1
        Economia0.1
        Economia de l'Empresa0.1
        Física0.2
        Geografia0.2
        Grec0.2
        Història de la Música i de la Dansa0.1
        Història de l'Art0.2
        Història del Món Contemporani0.1
        Història i Fonaments de les Arts0.2
        Literatura Castellana0.2
        Literatura Catalana0.2
        Literatura Universal0.2
        Llatí0.2
        Llenguatge i Pràctica Musical0.1
        Matemàtiques0.2
        Matemàtiques Aplicades Ciències Socials0.2
        Química0.2
        Tècniques d'Expressió Graficoplàstica0.1
        Volum0.1
On s'imparteix
Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes (UVic-UCC)
(Centre propi)
Campus de Miramarges
Edifici F
C. de la Sagrada Família, 7
08500  Vic
www.uvic.es/centres/FETCH


Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes (UVic-UCC)
(Centre propi)
Campus de Miramarges
Edifici D
C. de Miquel Martí Pol, 7
08500  Vic
www.uvic.es/centres/FETCH


Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes (UVic-UCC)
(Centre propi)
Campus de Miramarges
Edifici C
C. de Miquel Martí Pol, 7
08500  Vic
www.uvic.es/centres/FETCH


Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes (UVic-UCC)
(Centre propi)
Campus de Miramarges
Edifici B
C. de Miramarges, s/n
08500  Vic
www.uvic.es/centres/FETCH


Món laboral
Competències a assolir per l'estudiantat establertes a la normativa
  • Conèixer els objectius, els continguts curriculars i els criteris d'avaluació de l'educació infantil.
  • Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una òptica globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva.
  • Dissenyar i regular espais d'aprenentatge en contextos de diversitat que atenguin a les necessitats educatives singulars dels estudiants, a la igualtat de gènere, a l'equitat i al respecte als drets humans.
  • Fomentar la convivència dins i fora de l'aula, i abordar la resolució pacífica de conflictes. Saber observar sistemàticament contextos d'aprenentatge i convivència i saber reflexionar-hi.
  • Reflexionar en grup sobre l'acceptació de normes i el respecte als altres. Promoure l'autonomia i la singularitat de cada estudiant com a factors d'educació de les emocions, els sentiments i els valors en la primera infància.
  • Conèixer l'evolució del llenguatge en la primera infància, saber identificar possibles disfuncions i vetllar per la seva correcta evolució. Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i multilingües. Expressar-se oralment i per escrit i dominar l'ús de diferents tècniques d'expressió.
  • Conèixer les implicacions educatives de les tecnologies de la informació i la comunicació i, en particular, de la televisió en la primera infància.
  • Conèixer fonaments de dietètica i higiene infantils. Conèixer fonaments d'atenció primerenca i les bases i desenvolupaments que permeten comprendre els processos psicològics, d'aprenentatge i de construcció de la personalitat en la primera infància.
  • Conèixer l'organització de les escoles d'educació infantil i la diversitat d'accions que comprèn el seu funcionament. Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics i socials al llarg de la vida.
  • Actuar com a orientador de pares i mares en relació amb l'educació familiar en el període 0-6 i dominar habilitats socials en el tracte i la relació amb la família de cada estudiant i amb el conjunt de les famílies.
  • Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la tasca docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu, i promoure'l entre els estudiants.
  • Comprendre la funció, les possibilitats i els límits de l'educació en la societat actual i les competències fonamentals que afecten els col·legis d'educació infantil i els seus professionals. Conèixer models de millora de la qualitat amb aplicació en els centres educatius.
Competències a assolir per l'estudiantat específiques per a aquesta universitat
  • Promoció de l'aprenentatge en la primera infància, des d'una perspectiva global i integradora, cognitiva, emocional, psicomotora, moral i evolutiva en contextos de diversitat, equitat i respecte als drets humans.
  • Foment de la convivència dins i fora de l'aula; abordatge de la resolució pacífica de conflictes i, alhora, capacitat per reflexionar en grup sobre l'acceptació de normes i sobre el respecte als altres, promoció de l'autonomia i la singularitat de cada alumne.
  • Coneixement i aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Orientació a mares i pares en relació amb l'educació familiar en el període 0-6 anys, i domini de les habilitats socials a l'hora de tractar i relacionar-se amb la família de cada alumne.
Àmbits de treball dels futurs titulats i titulades
  • Centres escolars de titularitat pública o privada corresponents a l'etapa d'educació infantil (llars d'infants o parvularis).
  • Aules hospitalàries.
  • Empreses dedicades a l'educació en àmbits no formals.
  • Serveis educatius de museus i institucions culturals.
  • Empreses dedicades a l'elaboració de materials educatius, etc.
Sortides professionals

Mestre/a d'educació infantil.

Perspectives de futur de la titulació

La realitat social ens posa al davant una problemàtica nova que en els últims vint anys ha anat en augment. La diversitat de situacions que afecten les famílies i l'edat dels menors requereix possibilitats diverses d'atenció i serveis diferents que s'adeqüin i satisfacin les necessitats del sector.

Respecte al segon cicle de l'educació infantil, l'escola catalana ha assolit un alt nivell de qualitat i un grau d'escolarització que inclou gairebé la totalitat de la població infantil de 3 a 5 anys. En aquest sentit, Catalunya supera la mitjana espanyola i la de molts països europeus.

Institucions d'interès
Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
http://www.cdl.cat
Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
http://ensenyament.gencat.cat/ca
Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Govern d'Espanya
http://www.mcu.es
Consorci d'educacio de Barcelona
http://www.edubcn.cat/
XTEC - Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
http://www.xtec.cat
Rosa Sensat. Associació de Mestres Rosa Sensat
http://www.rosasensat.org
amei- waece - Associació Mundial d'Educadors Infantils
http://www.waece.org
ACPEAH - Associació Catalana de Professionals d'Educació en l'Àmbit Hospitalari
http://www.acpeah.org
Associació Internacional Montessori
Pàgina web en anglès que ofereix recursos d'orientació, formació i diverses publicacions en l'àmbit de la pedagogia Montessori.
http://www.montessori-ami.org
Revista d'Educació. Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Govern d'Espanya
http://www.revistaeducacion.educacion.es
Porta 22
Espai de noves ocupacions
http://w27.bcn.cat/porta22/cat
Els estudis amb * estan en procés de validació
Avís legal | Sobre gencat | Enquesta