Generalitat de Catalunya
Curs
2016-2017

Contingut

Mestre d'educació primària/Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes (Vic)

Universitat:Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Afegir
L'estudi
Nom del títol:Graduat/ada en mestre d'educació primària per la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Branca de coneixement principal:Ciències socials i jurídiques
Branca de coneixement secundària:Arts i humanitats
Mencions:Educació física/ Educació inclusiva i atenció a la diversitat/ Educació musical/ Interdisciplinarietat i didàctiques específiques/ Llengua anglesa
Objectius de l'estudi

Els estudis han de permetre comprendre la funció educativa dels mestres i de les mestres, així com dels centres educatius, en un context social i cultural complex. Caldrà que els futurs mestres i les futures mestres assumeixin la dimensió educadora des d'un marc de canvis constants, tant científics com pedagògics i socials.

Com s'imparteix
Preu privat fixat per la universitat.
Règim:Temps complet
Període lectiu:Anual
Modalitat:Modalitat presencial
Idiomes d'impartició
IdiomaPercentatge d'impartició
Anglès18%
Català82%
Mobilitat obligatòria:No
Com s'estructura
Crèdits ECTS:240.0
Distribució de crèdits
Tipus de matèriaCrèdits
Bàsiques60.0
Obligatòries141.0
Optatives30.0
Treball fi de grau9.0
Total240.0
Període de pràctiques:
41.0 crèdits obligatoris.
Aquesta titulació habilita per exercir la següent professió regulada: Mestre en educació primària
Accés i notes de tall
Criteris d'admissió
DescripcióNivell d'importància
Prova d'aptitud personal (PAP)Obligatori
Convalidacions de cicles formatius de grau superior:
Ofertes
  • · Educació primària
    • | Nota de tall 1a assignació PAU/CFGS 2016-2017 :5.0     |    Codi PIN:91009     |    Places orientatives:100
    • Ponderacions d'assignatures de la Fase Específica de PAU
      • Nom de l'assignaturaCoeficient
        Anatomia aplicada0.1
        Anàlisi musical0.2
        Arts escèniques0.1
        Biologia0.2
        Ciències de la Terra i mediambientals0.2
        Cultura audiovisual0.1
        Dibuix artístic0.2
        Dibuix tècnic0.1
        Disseny0.1
        Economia0.1
        Economia de l'empresa0.1
        Física0.2
        Geografia0.2
        Grec0.2
        Història de l'art0.2
        Història de la música i de la dansa0.1
        Història del món contemporani0.1
        Literatura castellana0.2
        Literatura catalana0.2
        Literatura universal0.2
        Llatí0.2
        Llenguatge i pràctica musical0.1
        Matemàtiques0.2
        Matemàtiques aplicades ciències socials0.2
        Química0.2
        Tècniques d'expressió graficoplàstica0.1
        Volum0.1
    • · Educació infantil / Educació primària (Pla de millora de la formació inicial de mestre - 5 anys) (Menció en Llengua anglesa) (simultaneïtat)
      • | Nota de tall 1a assignació PAU/CFGS 2016-2017 :5.0     |    Codi PIN:91030     |    Places orientatives:40
      • Ponderacions d'assignatures de la Fase Específica de PAU
        • Nom de l'assignaturaCoeficient
          Anatomia aplicada0.1
          Anàlisi musical0.2
          Arts escèniques0.1
          Biologia0.2
          Ciències de la Terra i mediambientals0.2
          Cultura audiovisual0.1
          Dibuix artístic0.2
          Dibuix tècnic0.1
          Disseny0.1
          Economia0.1
          Economia de l'empresa0.1
          Física0.2
          Geografia0.2
          Grec0.2
          Història de l'art0.2
          Història de la música i de la dansa0.1
          Història del món contemporani0.1
          Literatura castellana0.2
          Literatura catalana0.2
          Literatura universal0.2
          Llatí0.2
          Llenguatge i pràctica musical0.1
          Matemàtiques0.2
          Matemàtiques aplicades ciències socials0.2
          Química0.2
          Tècniques d'expressió graficoplàstica0.1
          Volum0.1
      Observacions

      Pots consultar les convalidacions dels cicles formatius de grau superior de les simultaneïtats d'estudis a l'enllaç: Convalidacions de crèdits de CFGS (graus amb simultaneïtat)

      On s'imparteix
      Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes (UVic-UCC)
      (Centre propi)
      Campus de Miramarges
      Edifici B
      C. de Miramarges, s/n
      08500  Vic
      www.uvic.es/centres/FETCH


      Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes (UVic-UCC)
      (Centre propi)
      Campus de Miramarges
      Edifici F
      C. de la Sagrada Família, 7
      08500  Vic
      www.uvic.es/centres/FETCH


      Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes (UVic-UCC)
      (Centre propi)
      Campus de Miramarges
      Edifici D
      C. de Miquel Martí Pol, 7
      08500  Vic
      www.uvic.es/centres/FETCH


      Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes (UVic-UCC)
      (Centre propi)
      Campus de Miramarges
      Edifici C
      C. de Miquel Martí Pol, 7
      08500  Vic
      www.uvic.es/centres/FETCH


      Món laboral
      Competències a assolir per l'estudiantat establertes a la normativa
      • Conèixer les àrees curriculars de l'educació primària, la relació interdisciplinària entre elles, els criteris d'avaluació i el cos de coneixements didàctics entorn dels procediments d'ensenyament i aprenentatge respectius.
      • Dissenyar, planificar i avaluar processos d'ensenyament i aprenentatge, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
      • Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i plurilingües. Fomentar la lectura i el comentari crític de textos dels diversos dominis científics i culturals continguts al currículum escolar.
      • Dissenyar i regular espais d'aprenentatge en contextos de diversitat i fer que atenguin a la igualtat de gènere, a l'equitat i al respecte als drets humans que constitueixen els valors de la formació ciutadana.
      • Fomentar la convivència dins i fora de l'aula, resoldre problemes de disciplina i contribuir a la resolució pacífica de conflictes. Estimular i valorar l'esforç, la constància i la disciplina personal en els estudiants.
      • Conèixer l'organització dels col·legis d'educació primària i la diversitat d'accions que comprèn el seu funcionament. Acomplir les funcions de tutoria i d'orientació amb els estudiants i les seves famílies, atenent a les necessitats educatives singulars dels estudiants. Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics i socials al llarg de la vida.
      • Col·laborar amb els diferents sectors de la comunitat educativa i de l'entorn social. Assumir la dimensió educadora de la funció docent i fomentar l'educació democràtica per a una ciutadania activa.
      • Mantenir una relació crítica i autònoma respecte dels sabers, els valors i les institucions socials públiques i privades.
      • Valorar la responsabilitat individual i col·lectiva en la consecució d'un futur sostenible.
      • Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la tasca docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu, i promoure'l entre els estudiants.
      • Conèixer i aplicar a les aules les tecnologies de la informació i la comunicació. Discernir selectivament la informació audiovisual que contribueixi als aprenentatges, a la formació cívica i a la riquesa cultural.
      • Comprendre la funció, les possibilitats i els límits de l'educació en la societat actual i les competències fonamentals que afecten els col·legis d'educació primària i els seus professionals. Conèixer models de millora de la qualitat amb aplicació en els centres educatius.
      Competències a assolir per l'estudiantat específiques per a aquesta universitat
      • Promoció de l'aprenentatge de les diferents disciplines, des d'una perspectiva global, integradora, cognitiva, emocional, psicomotora, moral i evolutiva en contextos de diversitat, equitat i respecte als drets humans.
      • Foment de la convivència dins i fora de l'aula, abordatge de la resolució pacífica de conflictes, aprenentatge de la reflexió en grup sobre l'acceptació de normes i el respecte als altres, foment de l'educació democràtica per a una ciutadania activa i promoció de l'autonomia i la singularitat de cada alumne.
      • Coneixement i aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació.
      • Manteniment d'una relació crítica i autònoma respecte del saber, els valors i les institucions socials públiques i privades.
      • Reflexió sobre les pràctiques a l'aula per innovar i millorar la tasca docent.
      Àmbits de treball dels futurs titulats i titulades
      • Centres escolars de titularitat pública o privada
      • escoles d'educació especial
      • aules hospitalàries
      • escoles d'adults
      • escoles en circs
      • empreses dedicades a l'educació en àmbits no formals
      • serveis educatius de museus o altres institucions culturals
      • empreses dedicades a l'elaboració de materials educatius
      Sortides professionals

      Docent de primària.

      Perspectives de futur de la titulació

      La professió de mestre/a d'educació primària és molt antiga i seguirà tenint un futur infinit. El que canviarà seran els objectius concrets de la tasca diària dels mestres, les metodologies o els recursos educatius, però la professió de mestre, amb tots els canvis necessaris i desitjats, continuarà endavant.

      Cal, a més, incentivar les activitats pedagògiques complementàries a l'escola, oferir-les amb més qualitat i estrènyer la seva relació amb els mestres de dins dels centres educatius. Per això calen professionals amb la titulació de mestre/a d'educació primària, amb iniciativa, empenta i imaginació.

      Institucions d'interès
      Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
      http://www.cdl.cat
      Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
      http://ensenyament.gencat.cat/ca
      Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Govern d'Espanya
      http://www.mcu.es
      XTEC - Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
      http://www.xtec.cat
      Consorci d'educacio de Barcelona
      http://www.edubcn.cat/
      Rosa Sensat. Associació de Mestres Rosa Sensat
      http://www.rosasensat.org
      cesire creAV - centre de suport a la innovació i recerca en continguts audiovisuals educatius. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
      Portal de recursos educatius especialitzat en l'àmbit audiovisual
      https://sites.google.com/site/cesirecreav/home
      cesire ceres - centre de suport a la innovació i recerca educativa de les humanitats, ciències socials i filosofia. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
      Portal de recursos educatius especialitzat en l'àmbit de les humanitats, les ciències socials i la filosofia.
      http://sites.google.com/site/cerescesire
      cesire. àmbit tecnològic - aulatec. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
      Portal de recursos educatius especialitzat en l'àmbit de la tecnologia.
      https://sites.google.com/a/xtec.cat/aulatec
      cesire. àmbit lingüístic - cirel. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
      Portal de recursos educatius especialitzat en llengües.
      http://srvcnpbs.xtec.cat/cirel/cirel
      cesire. àmbit científic i medi - cdec. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
      Portal de recursos educatius especialitzat en l'àmbit de les ciències.
      http://srvcnpbs.xtec.cat/cdec
      cesire ambit matemàtic creamat. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
      Portal de recursos educatius especialitzat en l'àmbit de les matemàtiques amb enllaços específics en les àrees de les llengües, les ciències naturals, les ciències socials i la tecnologia.
      http://srvcnpbs.xtec.cat/creamat/joomla
      apac - Associació de Professors i Professores d'Anglès de Catalunya
      Portal en anglès, especialitzat en l'intercanvi d'idees i informació entre professionals de l'ensenyament de la llengua anglesa, que ofereix recursos educatius, publicacions, enllaços d'interès i fòrums de discussió.
      http://www.apac.es
      ACPEAH - Associació Catalana de Professionals d'Educació en l'Àmbit Hospitalari
      http://www.acpeah.org
      Associació Internacional Montessori
      Pàgina web en anglès que ofereix recursos d'orientació, formació i diverses publicacions en l'àmbit de la pedagogia Montessori.
      http://www.montessori-ami.org
      Revista d'Educació. Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Govern d'Espanya
      http://www.revistaeducacion.educacion.es
      Porta 22
      Espai de noves ocupacions
      http://w27.bcn.cat/porta22/cat
      Els estudis amb * estan en procés de validació
      Avís legal| Sobre gencat| Enquesta