Generalitat de Catalunya
Curs
2014-2015

Contingut

Mestre d'educació infantil/Facultat d'Educació i Psicologia (Girona)

Universitat:Universitat de Girona

Afegir al llibre
L'estudi
Nom del títol:Graduat/ada en mestre d'educació infantil per la Universitat de Girona
Branca de coneixement principal:Ciències socials i jurídiques
Mencions: Coordinació i dinamització/ Biblioteca escolar/ Educació científica i ambiental/ Educació en les arts visuals i plàstiques/ Educació física/ Educació musical/ Expressions i ambient en l'escola infantil/ Llengües estrangeres/ Tecnologies de la informació i de la comunicació/ Teologia catòlica i la seva pedagogia
Objectius de l'estudi

Formar professionals compromesos amb l'educació i conscients de la importància de la tasca que desenvolupen en la societat.

Estudis que s'extingeixen amb la impartició d'aquest grau
UniversitatCentreEstudi
UdGFacultat d'Educació i PsicologiaMestre, especialitat d'educació infantil
Com s'imparteix
Preu públic per crèdit ECTS.
Règim:Temps complet
Període lectiu:Semestral
Modalitat:Modalitat presencial
Idiomes d'impartició
IdiomaPercentatge d'impartició
Anglès10%
Castellà10%
Català80%
Mobilitat obligatòria:No
Com s'estructura
Crèdits ECTS:240.0
Distribució de crèdits
Tipus de matèriaCrèdits
Bàsiques100.0
Obligatòries98.0
Optatives30.0
Treball fi de grau12.0
Total240.0
Període de pràctiques:
38.0 crèdits obligatoris.
Aquesta titulació habilita per exercir la següent professió regulada: Mestre en educació infantil
Com s'accedeix
Criteris d'admissió
DescripcióNivell d'importància
Prova d'aptitud personal (PAP)Obligatori
Ofertes
  • Educació infantil
    • | Nota de tall 1a assignació PAU/CFGS 2014-2015 :5.008     | Codi PIN:81017     | Places orientatives:80
    • Ponderacions d'assignatures de la Fase Específica de PAU
      • Nom de l'assignaturaCoeficient
        Anàlisi musical0.2
        Anatomia aplicada0.1
        Arts escèniques0.1
        Biologia0.2
        Ciències de la Terra i mediambientals0.2
        Cultura audiovisual0.1
        Dibuix artístic0.2
        Dibuix tècnic0.1
        Disseny0.1
        Economia0.1
        Economia de l'empresa0.1
        Física0.2
        Geografia0.2
        Grec0.1
        Història de la música i de la dansa0.1
        Història de l'art0.2
        Història del món contemporani0.1
        Literatura castellana0.2
        Literatura catalana0.2
        Literatura universal0.2
        Llatí0.1
        Llenguatge i pràctica musical0.1
        Matemàtiques0.2
        Matemàtiques aplicades ciències socials0.2
        Química0.2
        Tècniques d'expressió graficoplàstica0.1
        Volum0.1
  • Educació infantil/Educació primària (Pla de millora de la formació inicial de mestre-5 anys)
    • | Nota de tall 1a assignació PAU/CFGS 2014-2015 :8.7     | Codi PIN:81049     | Places orientatives:50
    • Ponderacions d'assignatures de la Fase Específica de PAU
      • Nom de l'assignaturaCoeficient
        Anàlisi musical0.2
        Anatomia aplicada0.1
        Arts escèniques0.1
        Biologia0.2
        Ciències de la Terra i mediambientals0.2
        Cultura audiovisual0.1
        Dibuix artístic0.2
        Dibuix tècnic0.1
        Disseny0.1
        Economia0.1
        Economia de l'empresa0.1
        Física0.2
        Geografia0.2
        Grec0.2
        Història de la música i de la dansa0.1
        Història de l'art0.2
        Història del món contemporani0.1
        Literatura castellana0.2
        Literatura catalana0.2
        Literatura universal0.2
        Llatí0.2
        Llenguatge i pràctica musical0.1
        Matemàtiques0.2
        Matemàtiques aplicades ciències socials0.2
        Química0.2
        Tècniques d'expressió graficoplàstica0.1
        Volum0.1
Convalidacions de cicles formatius de grau superior:
  • Família:Serveis socioculturals i a la comunitat| Cicle formatiu:Animació sociocultural i turística (CFGS-LOE)
    AssignaturaCrèdits reconeguts
    Disseny, creació i avaluació de materials interactius (menció en tecnologies de la informació i de la comunicació)3.0
    Dinàmica de grups3.0
    Educació estètica i vida quotidiana: postmoderna, multicultural, feminista i ecològica (menció en educació en les arts visuals i plàstiques)3.0

  • Família:Serveis socioculturals i a la comunitat| Cicle formatiu:Integració social
    AssignaturaCrèdits reconeguts
    Dinàmica de grups3.0
    L'activitat física com a instrument d'integració social (menció en educació física)3.0

  • Família:Serveis socioculturals i a la comunitat| Cicle formatiu:Integració social (CFGS-LOE)
    AssignaturaCrèdits reconeguts
    Dinàmica de grups3.0
    L'activitat física com a instrument d'integració social (menció en educació física)3.0

  • Família:Serveis socioculturals i a la comunitat| Cicle formatiu:Educació infantil (CFGS-LOE)
    AssignaturaCrèdits reconeguts
    Criteris, estratègies i metodologies per a la sensibilització en arts visuals i plàstiques (menció en educació en les arts visuals i plàstiques)3.0
    Dinàmica de grups3.0
    Cançó i dansa per a infantil (menció en educació musical)3.0
    Processos educatius, aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (0-6) I10.0
    L'expressió corporal i la dansa (menció en educació física)3.0
    Disseny, creació i avaluació de materials interactius (menció en tecnologies de la informació i de la comunicació)3.0
    El taller en el primer cicle d'Educació infantil (menció en expressions i ambient en l'escola infantil)3.0
    Educació sensorial i expressió corporal (menció en expressions i ambient en l'escola infantil)3.0
    El massatge en la primera infància (menció en expressions i ambient en l'escola infantil)3.0
    Un dia a l'escola d'Educació infantil 0-3 (menció en expressions i ambient en l'escola infantil)3.0
    Infància, salut i alimentació10.0

  • Família:Serveis socioculturals i a la comunitat| Cicle formatiu:Animació sociocultural
    AssignaturaCrèdits reconeguts
    Dinàmica de grups3.0
    Educació estètica i vida quotidiana: postmoderna, multicultural, feminista i ecològica (menció en educació en les arts visuals i plàstiques)3.0
    Disseny, creació i avaluació de materials interactius (menció en tecnologies de la informació i de la comunicació)3.0

  • Família:Serveis socioculturals i a la comunitat| Cicle formatiu:Educació infantil
    AssignaturaCrèdits reconeguts
    El taller en el primer cicle d'Educació infantil (menció en expressions i ambient en l'escola infantil)3.0
    Disseny, creació i avaluació de materials interactius (menció en tecnologies de la informació i de la comunicació)3.0
    L'expressió corporal i la dansa (menció en educació física)3.0
    El massatge en la primera infància (menció en expressions i ambient en l'escola infantil)3.0
    Educació sensorial i expressió corporal (menció en expressions i ambient en l'escola infantil)3.0
    Criteris, estratègies i metodologies per a la sensibilització en arts visuals i plàstiques (menció en educació en les arts visuals i plàstiques)3.0
    Cançó i dansa per a infantil (menció en educació musical)3.0
    Processos educatius, aprenentatge i desenvolupament de la persona10.0
    Infància, salut i alimentació10.0
    Un dia a l'escola d'Educació infantil 0-3 (menció en expressions i ambient en l'escola infantil)3.0
    Dinàmica de grups3.0

  • Família:Activitats físiques i esportives| Cicle formatiu:Animació d'activitats físiques i esportives
    AssignaturaCrèdits reconeguts
    Iniciació als esports (menció en educació física)3.0
    Dinàmica de grups3.0
    Salut i condició física (menció en educació física)3.0
    L'activitat física com a instrument d'integració social (menció en educació física)3.0

On s'imparteix
Facultat d'Educació i Psicologia (UdG)
(Centre propi)
Campus Barri Vell
Pl. de Sant Domènec, 9
17071  Girona
www.udg.edu/fep
Telèfon: 972 41 83 20
Fax: 972 41 83 01


Món laboral
Competències a assolir per l'estudiantat establertes a la normativa
  • Conèixer els objectius, els continguts curriculars i els criteris d'avaluació de l'educació infantil.
  • Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una òptica globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva.
  • Dissenyar i regular espais d'aprenentatge en contextos de diversitat que atenguin a les necessitats educatives singulars dels estudiants, a la igualtat de gènere, a l'equitat i al respecte als drets humans.
  • Fomentar la convivència dins i fora de l'aula, i abordar la resolució pacífica de conflictes. Saber observar sistemàticament contextos d'aprenentatge i convivència i saber reflexionar-hi.
  • Reflexionar en grup sobre l'acceptació de normes i el respecte als altres. Promoure l'autonomia i la singularitat de cada estudiant com a factors d'educació de les emocions, els sentiments i els valors en la primera infància.
  • Conèixer l'evolució del llenguatge en la primera infància, saber identificar possibles disfuncions i vetllar per la seva correcta evolució. Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i multilingües. Expressar-se oralment i per escrit i dominar l'ús de diferents tècniques d'expressió.
  • Conèixer les implicacions educatives de les tecnologies de la informació i la comunicació i, en particular, de la televisió en la primera infància.
  • Conèixer fonaments de dietètica i higiene infantils. Conèixer fonaments d'atenció primerenca i les bases i desenvolupaments que permeten comprendre els processos psicològics, d'aprenentatge i de construcció de la personalitat en la primera infància.
  • Conèixer l'organització de les escoles d'educació infantil i la diversitat d'accions que comprèn el seu funcionament. Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics i socials al llarg de la vida.
  • Actuar com a orientador de pares i mares en relació amb l'educació familiar en el període 0-6 i dominar habilitats socials en el tracte i la relació amb la família de cada estudiant i amb el conjunt de les famílies.
  • Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la tasca docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu, i promoure'l entre els estudiants.
  • Comprendre la funció, les possibilitats i els límits de l'educació en la societat actual i les competències fonamentals que afecten els col·legis d'educació infantil i els seus professionals. Conèixer models de millora de la qualitat amb aplicació en els centres educatius.
Competències a assolir per l'estudiantat específiques per a aquesta universitat
  • Coneixements i habilitats necessaris per educar els infants.
  • Habilitat per treballar en equip amb els altres mestres del centre i amb altres professionals.
  • Col·laboració amb les famílies i la comunitat.
  • Organització i gestió del centre i dels ensenyaments que s'hi imparteixen.
  • Capacitat de relació amb l'Administració educativa i amb altres institucions, etc.
Àmbits de treball dels futurs titulats i titulades
  • Escoles bressol i escoles d'infantil i primària.
  • Parvularis públics, concertats i privats.
  • Ajuntaments i consells comarcals, en programes i serveis d'atenció a la infància, entre d'altres.
Sortides professionals
  • Mestra o mestre d'infants de 0 a 6 anys.
  • Director/a d'escola.
Perspectives de futur de la titulació

La realitat social ens posa al davant una problemàtica nova que en els últims vint anys ha anat en augment. La diversitat de situacions que afecten les famílies i l'edat dels menors requereix possibilitats diverses d'atenció i serveis diferents que s'adeqüin i satisfacin les necessitats del sector.

Respecte al segon cicle de l'educació infantil, l'escola catalana ha assolit un alt nivell de qualitat i un grau d'escolarització que inclou gairebé la totalitat de la població infantil de 3 a 5 anys. En aquest sentit, Catalunya supera la mitjana espanyola i la de molts països europeus.

La professió de mestre és molt antiga en el temps i, per part de l'Administració, segur que continuarà tenint un futur. Canviaran els objectius concrets de la tasca diària dels mestres, o les metodologies o els recursos educatius, però la professió de mestre, amb tots els canvis necessaris i volguts, seguirà endavant.

Institucions d'interès
El Racó del Mestre.com
Portal especialitzat en educació que ofereix notícies, informació, materials didàctics, materials per oposicions, exàmens, normativa específica, cerca per paraules clau, enllaços d'interès, etc
http://www.elrincondelmaestro.com
Els estudis amb * estan en procés de validació
Avís legal| Sobre gencat