Generalitat de Catalunya
Curs
2016-2017

Contingut

Mestre d'educació primària/Facultat d'Educació i Psicologia (Girona)

Universitat:Universitat de Girona

Afegir
L'estudi
Nom del títol:Graduat/ada en educació primària per la Universitat de Girona
Branca de coneixement principal:Ciències socials i jurídiques
Mencions: Coordinació i dinamització/ Biblioteca escolar (3-12)/ Educació científica i ambiental/ Educació de persones adultes/ Educació en les arts visuals i plàstiques (3-12)/ Educació física (3-12)/ Educació musical (3-12)/ Llengües estrangeres (3-12)/ Tecnologies de la informació i la comunicació (3-12)/ Teologia catòlica i la seva pedagogia
Objectius de l'estudi

Formar professionals compromesos amb l'educació i conscients de la importància de la tasca que desenvolupen en la societat. 

Com s'imparteix
Preu públic per crèdit ECTS.
Règim:Temps complet
Període lectiu:Semestral
Modalitat:Modalitat presencial
Idiomes d'impartició
IdiomaPercentatge d'impartició
Anglès10%
Castellà10%
Català80%
Mobilitat obligatòria:No
Com s'estructura
Crèdits ECTS:240.0
Distribució de crèdits
Tipus de matèriaCrèdits
Bàsiques60.0
Obligatòries144.0
Optatives24.0
Treball fi de grau12.0
Total240.0
Període de pràctiques:
39.0 crèdits obligatoris.
Aquesta titulació habilita per exercir la següent professió regulada: Mestre en educació primària
Accés i notes de tall
Criteris d'admissió
DescripcióNivell d'importància
Prova d'aptitud personal (PAP)Obligatori
Convalidacions de cicles formatius de grau superior:
  • Família:Serveis socioculturals i a la comunitat| Cicle formatiu:Educació infantil (CFGS-LOE)
    AssignaturaCrèdits reconeguts
    Dinàmica de grups3.0
    Cançó i dansa per a infantil (menció en educació musical)3.0
    L'expressió corporal i la dansa (menció en educació física)3.0
    Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat10.0
    Disseny, creació i avaluació de materials interactius (menció en tecnologies de la informació i de la comunicació)3.0
    Criteris, estratègies i metodologies per a la sensibilització en arts visuals i plàstiques (menció en educació en les arts visuals i plàstiques)3.0
    Salut i expressió corporal per a mestres3.0

  • Família:Serveis socioculturals i a la comunitat| Cicle formatiu:Integració social
    AssignaturaCrèdits reconeguts
    Educació per al desenvolupament (menció en educació de persones adultes)3.0
    Models d'aprenentatge i educació de persones adultes (menció en educació de persones adultes)3.0
    Educació i treball en el territori (menció en educació de persones adultes)3.0
    L'activitat física com a instrument d'integració social (menció en educació física)3.0
    Dinàmica de grups3.0

  • Família:Serveis socioculturals i a la comunitat| Cicle formatiu:Integració social (CFGS-LOE)
    AssignaturaCrèdits reconeguts
    Dinàmica de grups3.0
    Models d'aprenentatge i educació de persones adultes (menció en educació de persones adultes)3.0
    L'activitat física com a instrument d'integració social (menció en educació física)3.0
    Educació per al desenvolupament (menció en educació de persones adultes)3.0
    Educació i treball en el territori (menció en educació de persones adultes)3.0

  • Família:Serveis socioculturals i a la comunitat| Cicle formatiu:Animació sociocultural i turística (CFGS-LOE)
    AssignaturaCrèdits reconeguts
    Disseny, creació i avaluació de materials interactius (menció en tecnologies de la informació i de la comunicació)3.0
    Dinàmica de grups3.0
    Educació per al desenvolupament (menció en educació de persones adultes)3.0
    Educació i treball en el territori (menció en educació de persones adultes)3.0
    Educació estètica i vida quotidiana: postmoderna, multicultural, feminista i ecològica (menció en educació en les arts visuals i plàstiques)3.0

  • Família:Serveis socioculturals i a la comunitat| Cicle formatiu:Educació infantil
    AssignaturaCrèdits reconeguts
    Disseny, creació i avaluació de materials interactius (menció en tecnologies de la informació i de la comunicació)3.0
    Dinàmica de grups3.0
    Cançó i dansa per a infantil (menció en educació musical)3.0
    Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat10.0
    L'expressió corporal i la dansa (menció en educació física)3.0
    Criteris, estratègies i metodologies per a la sensibilització en arts visuals i plàstiques (menció en educació en les arts visuals i plàstiques)3.0
    Salut i expressió corporal per a mestres3.0

  • Família:Activitats físiques i esportives| Cicle formatiu:Animació d'activitats físiques i esportives
    AssignaturaCrèdits reconeguts
    Iniciació als esports (menció en educació física)3.0
    Dinàmica de grups3.0
    L'activitat física com a instrument d'integració social (menció en educació física)3.0
    Salut i condició física (menció en educació física)3.0

  • Família:Serveis socioculturals i a la comunitat| Cicle formatiu:Animació sociocultural
    AssignaturaCrèdits reconeguts
    Educació per al desenvolupament (menció en educació de persones adultes)3.0
    Educació i treball en el territori (menció en educació de persones adultes)3.0
    Educació estètica i vida quotidiana: postmoderna, multicultural, feminista i ecològica (menció en educació en les arts visuals i plàstiques)3.0
    Disseny, creació i avaluació de materials interactius (menció en tecnologies de la informació i de la comunicació)3.0
    Dinàmica de grups3.0

Ofertes
  • · Educació primària
    • | Nota de tall 1a assignació PAU/CFGS 2015-2016 :7.718     |    Codi PIN:81018     |    Places orientatives:90
    • Ponderacions d'assignatures de la Fase Específica de PAU
      • Nom de l'assignaturaCoeficient
        Anàlisi musical0.2
        Anatomia aplicada0.1
        Arts escèniques0.1
        Biologia0.2
        Ciències de la Terra i mediambientals0.2
        Cultura audiovisual0.1
        Dibuix artístic0.2
        Dibuix tècnic0.1
        Disseny0.1
        Economia0.1
        Economia de l'empresa0.1
        Física0.2
        Geografia0.2
        Grec0.2
        Història de la música i de la dansa0.1
        Història de l'art0.2
        Història del món contemporani0.1
        Literatura castellana0.2
        Literatura catalana0.2
        Literatura universal0.2
        Llatí0.2
        Llenguatge i pràctica musical0.1
        Matemàtiques0.2
        Matemàtiques aplicades ciències socials0.2
        Química0.2
        Tècniques d'expressió graficoplàstica0.1
        Volum0.1
    • · Educació infantil / Educació primària (Pla de millora de la formació inicial de mestre - 5 anys) (simultaneïtat)
      • | Nota de tall 1a assignació PAU/CFGS 2015-2016 :8.842     |    Codi PIN:81049     |    Places orientatives:50
      • Ponderacions d'assignatures de la Fase Específica de PAU
        • Nom de l'assignaturaCoeficient
          Anàlisi musical0.2
          Anatomia aplicada0.1
          Arts escèniques0.1
          Biologia0.2
          Ciències de la Terra i mediambientals0.2
          Cultura audiovisual0.1
          Dibuix artístic0.2
          Dibuix tècnic0.1
          Disseny0.1
          Economia0.1
          Economia de l'empresa0.1
          Física0.2
          Geografia0.2
          Grec0.2
          Història de la música i de la dansa0.1
          Història de l'art0.2
          Història del món contemporani0.1
          Literatura castellana0.2
          Literatura catalana0.2
          Literatura universal0.2
          Llatí0.2
          Llenguatge i pràctica musical0.1
          Matemàtiques0.2
          Matemàtiques aplicades ciències socials0.2
          Química0.2
          Tècniques d'expressió graficoplàstica0.1
          Volum0.1
      On s'imparteix
      Facultat d'Educació i Psicologia (UdG)
      (Centre propi)
      Campus Barri Vell
      Pl. de Sant Domènec, 9
      17071  Girona
      www.udg.edu/fep
      Telèfon: 972 41 83 20
      Fax: 972 41 83 01


      Món laboral
      Competències a assolir per l'estudiantat establertes a la normativa
      • Conèixer les àrees curriculars de l'educació primària, la relació interdisciplinària entre elles, els criteris d'avaluació i el cos de coneixements didàctics entorn dels procediments d'ensenyament i aprenentatge respectius.
      • Dissenyar, planificar i avaluar processos d'ensenyament i aprenentatge, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
      • Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i plurilingües. Fomentar la lectura i el comentari crític de textos dels diversos dominis científics i culturals continguts al currículum escolar.
      • Dissenyar i regular espais d'aprenentatge en contextos de diversitat i fer que atenguin a la igualtat de gènere, a l'equitat i al respecte als drets humans que constitueixen els valors de la formació ciutadana.
      • Fomentar la convivència dins i fora de l'aula, resoldre problemes de disciplina i contribuir a la resolució pacífica de conflictes. Estimular i valorar l'esforç, la constància i la disciplina personal en els estudiants.
      • Conèixer l'organització dels col·legis d'educació primària i la diversitat d'accions que comprèn el seu funcionament. Acomplir les funcions de tutoria i d'orientació amb els estudiants i les seves famílies, atenent a les necessitats educatives singulars dels estudiants. Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics i socials al llarg de la vida.
      • Col·laborar amb els diferents sectors de la comunitat educativa i de l'entorn social. Assumir la dimensió educadora de la funció docent i fomentar l'educació democràtica per a una ciutadania activa.
      • Mantenir una relació crítica i autònoma respecte dels sabers, els valors i les institucions socials públiques i privades.
      • Valorar la responsabilitat individual i col·lectiva en la consecució d'un futur sostenible.
      • Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la tasca docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu, i promoure'l entre els estudiants.
      • Conèixer i aplicar a les aules les tecnologies de la informació i la comunicació. Discernir selectivament la informació audiovisual que contribueixi als aprenentatges, a la formació cívica i a la riquesa cultural.
      • Comprendre la funció, les possibilitats i els límits de l'educació en la societat actual i les competències fonamentals que afecten els col·legis d'educació primària i els seus professionals. Conèixer models de millora de la qualitat amb aplicació en els centres educatius.
      Competències a assolir per l'estudiantat específiques per a aquesta universitat
      • Coneixements i desenvolupament d'habilitats per educar els infants.
      • Treball en equip amb els altres mestres del centre i amb altres professionals de l'entorn, les famílies i la comunitat.
      • Organització i gestió dels ensenyaments i del centre.
      • Establiment de relacions amb l'Administració educativa i amb altres institucions.
      Àmbits de treball dels futurs titulats i titulades
      • Escoles públiques, concertades i privades.
      • Escoles d'adults.
      • Escoles hospitalàries.
      • Escoles de les institucions penitenciàries.
      Sortides professionals
      • Mestre/a d'educació primària amb infants de 6 a 12 anys
      • director/a de centres educatius
      Perspectives de futur de la titulació

      La professió de mestre/a d'educació primària és molt antiga i seguirà tenint un futur infinit. El que canviarà seran els objectius concrets de la tasca diària dels mestres, les metodologies o els recursos educatius, però la professió de mestre, amb tots els canvis necessaris i desitjats, continuarà endavant.

      Cal, a més, incentivar les activitats pedagògiques complementàries a l'escola, oferir-les amb més qualitat i estrènyer la seva relació amb els mestres de dins dels centres educatius. Per això calen professionals amb la titulació de mestre/a d'educació primària, amb iniciativa, empenta i imaginació.

      Institucions d'interès
      Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
      http://www.cdl.cat
      Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
      http://ensenyament.gencat.cat/ca
      Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Govern d'Espanya
      http://www.mcu.es
      XTEC - Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
      http://www.xtec.cat
      Consorci d'educacio de Barcelona
      http://www.edubcn.cat/
      Rosa Sensat. Associació de Mestres Rosa Sensat
      http://www.rosasensat.org
      cesire creAV - centre de suport a la innovació i recerca en continguts audiovisuals educatius. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
      Portal de recursos educatius especialitzat en l'àmbit audiovisual
      https://sites.google.com/site/cesirecreav/home
      cesire ceres - centre de suport a la innovació i recerca educativa de les humanitats, ciències socials i filosofia. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
      Portal de recursos educatius especialitzat en l'àmbit de les humanitats, les ciències socials i la filosofia.
      http://sites.google.com/site/cerescesire
      cesire. àmbit tecnològic - aulatec. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
      Portal de recursos educatius especialitzat en l'àmbit de la tecnologia.
      https://sites.google.com/a/xtec.cat/aulatec
      cesire. àmbit lingüístic - cirel. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
      Portal de recursos educatius especialitzat en llengües.
      http://srvcnpbs.xtec.cat/cirel/cirel
      cesire. àmbit científic i medi - cdec. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
      Portal de recursos educatius especialitzat en l'àmbit de les ciències.
      http://srvcnpbs.xtec.cat/cdec
      cesire ambit matemàtic creamat. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
      Portal de recursos educatius especialitzat en l'àmbit de les matemàtiques amb enllaços específics en les àrees de les llengües, les ciències naturals, les ciències socials i la tecnologia.
      http://srvcnpbs.xtec.cat/creamat/joomla
      apac - Associació de Professors i Professores d'Anglès de Catalunya
      Portal en anglès, especialitzat en l'intercanvi d'idees i informació entre professionals de l'ensenyament de la llengua anglesa, que ofereix recursos educatius, publicacions, enllaços d'interès i fòrums de discussió.
      http://www.apac.es
      ACPEAH - Associació Catalana de Professionals d'Educació en l'Àmbit Hospitalari
      http://www.acpeah.org
      Associació Internacional Montessori
      Pàgina web en anglès que ofereix recursos d'orientació, formació i diverses publicacions en l'àmbit de la pedagogia Montessori.
      http://www.montessori-ami.org
      Revista d'Educació. Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Govern d'Espanya
      http://www.revistaeducacion.educacion.es
      Porta 22
      Espai de noves ocupacions
      http://w27.bcn.cat/porta22/cat
      Els estudis amb * estan en procés de validació
      Avís legal| Sobre gencat| Enquesta