Generalitat de Catalunya
Curs
2017-2018

Contingut

Mestre d'educació infantil/Facultat d'Educació (Barcelona)

Universitat: Universitat de Barcelona

Afegir
L'estudi
Nom del títol:Graduat/ada en mestre d'educació infantil per la Universitat de Barcelona
Branca de coneixement principal:Ciències socials i jurídiques
Mencions: Atenció a la diversitat / Biblioteques escolars / Exploració de l'entorn i experimentació / Expressions artístiques / Llengües estrangeres / Mitjans d'expressió i comunicació / Motricitat infantil / Tecnologies digitals per a l'aprenentatge, la comunicació i l'expressió
Objectius de l'estudi

Contribuir al desenvolupament físic i motor, afectiu, comunicatiu, social i cognitiu de l'infant de zero a sis anys, mitjançant el disseny i intervenció en les situacions educatives preparades amb aquesta finalitat, sempre en un clima de seguretat i confiança.

Com s'imparteix
Preu públic per crèdit ECTS.
Règim:Temps complet
Període lectiu:Anual
Modalitat:Modalitat presencial
Idiomes d'impartició
IdiomaPercentatge d'impartició
Castellà19%
Català81%
Mobilitat obligatòria:No
Com s'estructura
Crèdits ECTS:240.0
Distribució de crèdits
Tipus de matèriaCrèdits
Bàsiques102.0
Obligatòries111.0
Optatives21.0
Treball fi de grau6.0
Total240.0
Període de pràctiques:
45.0 crèdits obligatoris.
Aquesta titulació habilita per exercir la següent professió regulada: Mestre en educació infantil
Accés i notes de tall
Criteris d'admissió
DescripcióNivell d'importància
Prova d'aptitud personal (PAP)Obligatori
Convalidacions de cicles formatius de grau superior:
Ofertes
  • · Educació infantil
    • | Nota de tall 1a assignació PAU/CFGS 2016-2017 :8,614     |    Codi PIN:11013     |    Places orientatives:200
    • Ponderacions d'assignatures de la Fase Específica de PAU
      • Nom de l'assignaturaCoeficient
        Anatomia aplicada0.1
        Anàlisi musical0.2
        Arts escèniques0.1
        Biologia0.2
        Ciències de la Terra i mediambientals0.2
        Cultura audiovisual0.1
        Dibuix artístic0.2
        Dibuix tècnic0.1
        Disseny0.1
        Economia0.1
        Economia de l'empresa0.1
        Física0.2
        Geografia0.2
        Grec0.1
        Història de l'art0.2
        Història de la música i de la dansa0.1
        Història del món contemporani0.1
        Història i fonaments de les arts0.2
        Literatura castellana0.2
        Literatura catalana0.2
        Literatura universal0.2
        Llatí0.1
        Llenguatge i pràctica musical0.1
        Matemàtiques0.2
        Matemàtiques aplicades ciències socials0.2
        Química0.2
        Tècniques d'expressió graficoplàstica0.1
        Volum0.1
  • · Educació infantil / Educació primària (Pla de millora de la formació inicial de mestre - 5 anys) (simultaneïtat)
    • | Nota de tall 1a assignació PAU/CFGS 2016-2017 :10,614     |    Codi PIN:11072     |    Places orientatives:40
    • Ponderacions d'assignatures de la Fase Específica de PAU
      • Nom de l'assignaturaCoeficient
        Anatomia aplicada0.1
        Anàlisi musical0.2
        Arts escèniques0.1
        Biologia0.2
        Ciències de la Terra i mediambientals0.2
        Cultura audiovisual0.1
        Dibuix artístic0.2
        Dibuix tècnic0.1
        Disseny0.1
        Economia0.1
        Economia de l'empresa0.1
        Física0.2
        Geografia0.2
        Grec0.2
        Història de l'art0.2
        Història de la música i de la dansa0.1
        Història del món contemporani0.1
        Història i fonaments de les arts0.2
        Literatura castellana0.2
        Literatura catalana0.2
        Literatura universal0.2
        Llatí0.2
        Llenguatge i pràctica musical0.1
        Matemàtiques0.2
        Matemàtiques aplicades ciències socials0.2
        Química0.2
        Tècniques d'expressió graficoplàstica0.1
        Volum0.1
On s'imparteix
Facultat d'Educació (UB)
(Centre propi)
Campus de Mundet-UB
Edifici Migdia
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
08035  Barcelona
www.ub.edu/portal/web/educacio/


Món laboral
Competències a assolir per l'estudiantat establertes a la normativa
  • Conèixer els objectius, els continguts curriculars i els criteris d'avaluació de l'educació infantil.
  • Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una òptica globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva.
  • Dissenyar i regular espais d'aprenentatge en contextos de diversitat que atenguin a les necessitats educatives singulars dels estudiants, a la igualtat de gènere, a l'equitat i al respecte als drets humans.
  • Fomentar la convivència dins i fora de l'aula, i abordar la resolució pacífica de conflictes. Saber observar sistemàticament contextos d'aprenentatge i convivència i saber reflexionar-hi.
  • Reflexionar en grup sobre l'acceptació de normes i el respecte als altres. Promoure l'autonomia i la singularitat de cada estudiant com a factors d'educació de les emocions, els sentiments i els valors en la primera infància.
  • Conèixer l'evolució del llenguatge en la primera infància, saber identificar possibles disfuncions i vetllar per la seva correcta evolució. Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i multilingües. Expressar-se oralment i per escrit i dominar l'ús de diferents tècniques d'expressió.
  • Conèixer les implicacions educatives de les tecnologies de la informació i la comunicació i, en particular, de la televisió en la primera infància.
  • Conèixer fonaments de dietètica i higiene infantils. Conèixer fonaments d'atenció primerenca i les bases i desenvolupaments que permeten comprendre els processos psicològics, d'aprenentatge i de construcció de la personalitat en la primera infància.
  • Conèixer l'organització de les escoles d'educació infantil i la diversitat d'accions que comprèn el seu funcionament. Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics i socials al llarg de la vida.
  • Actuar com a orientador de pares i mares en relació amb l'educació familiar en el període 0-6 i dominar habilitats socials en el tracte i la relació amb la família de cada estudiant i amb el conjunt de les famílies.
  • Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la tasca docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu, i promoure'l entre els estudiants.
  • Comprendre la funció, les possibilitats i els límits de l'educació en la societat actual i les competències fonamentals que afecten els col·legis d'educació infantil i els seus professionals. Conèixer models de millora de la qualitat amb aplicació en els centres educatius.
Competències a assolir per l'estudiantat específiques per a aquesta universitat
  • Anàlisi i planificació de la tasca educativa per donar resposta a una societat canviant.
  • Actuació com a mediador/a perquè l'activitat a l'aula sigui significativa i estimuli el potencial de desenvolupament de tot l'alumnat.
  • Foment de valors com la convivència, l'esforç, la constància, la disciplina, la igualtat de gènere i els drets humans, col·laborant també fora de l'escola.
  • Organització de la interacció de l'alumnat amb l'objecte d'estudi, promovent l'aprenentatge autònom i cooperatiu.
  • Exercici de la funció de tutoria, orientació i avaluació de l'alumnat.
  • Elaboració de projectes que s'adaptin a les necessitats de les escoles i l'alumnat, coneixent profundament l'etapa docent i les matèries ensenyades.
  • Ensenyament en contextos multiculturals i plurilingües.
  • Aplicació a l'aula de les noves tecnologies.
Sortides professionals
  • Exercici del magisteri en l'etapa infantil.
  • Activitats educatives extraescolars.
  • Treball en departaments d'educació en organismes i institucions educatives (zoològics, museus, parcs, jardins, teatres, cases de colònies, agrupacions artístiques i esportives, etc.).
  • Activitats econòmiques que se'n deriven (fabricació i distribució de materials auxiliars, elements d'ajut a l'acció docent, llibres de text, programes informàtics, etc.).
Institucions d'interès
Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
http://www.cdl.cat
Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
http://ensenyament.gencat.cat/ca
Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Govern d'Espanya
http://www.mcu.es
Consorci d'educacio de Barcelona
http://www.edubcn.cat/
XTEC - Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
http://www.xtec.cat
Rosa Sensat. Associació de Mestres Rosa Sensat
http://www.rosasensat.org
amei- waece - Associació Mundial d'Educadors Infantils
http://www.waece.org
ACPEAH - Associació Catalana de Professionals d'Educació en l'Àmbit Hospitalari
http://www.acpeah.org
Associació Internacional Montessori
Pàgina web en anglès que ofereix recursos d'orientació, formació i diverses publicacions en l'àmbit de la pedagogia Montessori.
http://www.montessori-ami.org
Revista d'Educació. Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Govern d'Espanya
http://www.revistaeducacion.educacion.es
Porta 22
Espai de noves ocupacions
http://w27.bcn.cat/porta22/cat
Els estudis amb * estan en procés de validació
Avís legal | Sobre gencat | Enquesta