Generalitat de Catalunya
Curs
2016-2017

Contingut

Educació infantil/Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia (Tortosa)

Universitat:Universitat Rovira i Virgili

Afegir
L'estudi
Nom del títol:Graduat/ada en educació infantil per la Universitat Rovira i Virgili
Branca de coneixement principal:Ciències socials i jurídiques
Objectius de l'estudi

Formar professionals experts en el període educatiu de 0 a 6 anys:

  • amb els coneixements i els instruments necessaris per fonamentar la reflexió psicològica, sociològica i pedagògica del fet educatiu.
  • amb capacitats i actituds que facilitin l'assoliment del nivell de maduresa necessari per part dels alumnes, perquè puguin assumir les responsabilitats que són pròpies d'aquest període.
  • capaços de crear situacions d'ensenyament-aprenentatge que facilitin a l'alumnat la construcció del coneixement, i que els permetin, en el seu treball futur, plantejar reflexions sobre la mateixa pràctica.
  • capacitats per impartir coneixements i per elaborar projectes curriculars que s'adaptin a les característiques i les necessitats de les escoles i els alumnes.
  • capaços de desenvolupar constantment el currículum en el context de l'escola de la qual formen part.
Com s'imparteix
Preu públic per crèdit ECTS.
Règim:Temps complet i temps parcial
Període lectiu:Anual
Modalitat:Modalitat presencial
Idiomes d'impartició
IdiomaPercentatge d'impartició
Castellà20%
Català80%
Mobilitat obligatòria:No
Com s'estructura
Crèdits ECTS:240.0
Distribució de crèdits
Tipus de matèriaCrèdits
Bàsiques102.0
Obligatòries102.0
Optatives27.0
Treball fi de grau9.0
Total240.0
Període de pràctiques:
42.0 crèdits obligatoris.

En el primer període del pràcticum (tercer curs), l'alumnat haurà d'observar i analitzar la realitat d'un centre escolar. En el segon període del pràcticum (quart curs), l'alumnat haurà de dissenyar, desenvolupar i avaluar una unitat de programació o un projecte educatiu.

Aquesta titulació habilita per exercir la següent professió regulada: Mestre en educació infantil
Accés i notes de tall
Criteris d'admissió
DescripcióNivell d'importància
Prova d'aptitud personal (PAP)Obligatori
Convalidacions de cicles formatius de grau superior:
Ofertes
  • · Educació infantil
    • | Nota de tall 1a assignació PAU/CFGS 2016-2017 :5     |    Codi PIN:71029     |    Places orientatives:40
    • Ponderacions d'assignatures de la Fase Específica de PAU
      • Nom de l'assignaturaCoeficient
        Anàlisi musical0.2
        Anatomia aplicada0.1
        Arts escèniques0.1
        Biologia0.2
        Ciències de la Terra i mediambientals0.2
        Cultura audiovisual0.1
        Dibuix artístic0.2
        Dibuix tècnic0.1
        Disseny0.1
        Economia0.1
        Economia de l'empresa0.1
        Física0.2
        Geografia0.2
        Grec0.1
        Història de la música i de la dansa0.1
        Història de l'art0.2
        Història del món contemporani0.1
        Literatura castellana0.2
        Literatura catalana0.2
        Literatura universal0.2
        Llatí0.1
        Llenguatge i pràctica musical0.1
        Matemàtiques0.2
        Matemàtiques aplicades ciències socials0.2
        Química0.2
        Tècniques d'expressió graficoplàstica0.1
        Volum0.1
    On s'imparteix
    Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia (URV)
    (Centre propi)
    Campus Terres de l'Ebre
    C. de Teodor González, 43
    43500  Tortosa


    Món laboral
    Competències a assolir per l'estudiantat establertes a la normativa
    • Conèixer els objectius, els continguts curriculars i els criteris d'avaluació de l'educació infantil.
    • Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una òptica globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva.
    • Dissenyar i regular espais d'aprenentatge en contextos de diversitat que atenguin a les necessitats educatives singulars dels estudiants, a la igualtat de gènere, a l'equitat i al respecte als drets humans.
    • Fomentar la convivència dins i fora de l'aula, i abordar la resolució pacífica de conflictes. Saber observar sistemàticament contextos d'aprenentatge i convivència i saber reflexionar-hi.
    • Reflexionar en grup sobre l'acceptació de normes i el respecte als altres. Promoure l'autonomia i la singularitat de cada estudiant com a factors d'educació de les emocions, els sentiments i els valors en la primera infància.
    • Conèixer l'evolució del llenguatge en la primera infància, saber identificar possibles disfuncions i vetllar per la seva correcta evolució. Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i multilingües. Expressar-se oralment i per escrit i dominar l'ús de diferents tècniques d'expressió.
    • Conèixer les implicacions educatives de les tecnologies de la informació i la comunicació i, en particular, de la televisió en la primera infància.
    • Conèixer fonaments de dietètica i higiene infantils. Conèixer fonaments d'atenció primerenca i les bases i desenvolupaments que permeten comprendre els processos psicològics, d'aprenentatge i de construcció de la personalitat en la primera infància.
    • Conèixer l'organització de les escoles d'educació infantil i la diversitat d'accions que comprèn el seu funcionament. Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics i socials al llarg de la vida.
    • Actuar com a orientador de pares i mares en relació amb l'educació familiar en el període 0-6 i dominar habilitats socials en el tracte i la relació amb la família de cada estudiant i amb el conjunt de les famílies.
    • Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la tasca docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu, i promoure'l entre els estudiants.
    • Comprendre la funció, les possibilitats i els límits de l'educació en la societat actual i les competències fonamentals que afecten els col·legis d'educació infantil i els seus professionals. Conèixer models de millora de la qualitat amb aplicació en els centres educatius.
    Sortides professionals

    Mestre/a en educació infantil, mestre/a de suport, d'ensenyament no reglat, en centre de recursos pedagògics, docència hospitalària, etc.

    Institucions d'interès
    Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
    http://www.cdl.cat
    Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
    http://ensenyament.gencat.cat/ca
    Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Govern d'Espanya
    http://www.mcu.es
    Consorci d'educacio de Barcelona
    http://www.edubcn.cat/
    XTEC - Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
    http://www.xtec.cat
    Rosa Sensat. Associació de Mestres Rosa Sensat
    http://www.rosasensat.org
    amei- waece - Associació Mundial d'Educadors Infantils
    http://www.waece.org
    ACPEAH - Associació Catalana de Professionals d'Educació en l'Àmbit Hospitalari
    http://www.acpeah.org
    Associació Internacional Montessori
    Pàgina web en anglès que ofereix recursos d'orientació, formació i diverses publicacions en l'àmbit de la pedagogia Montessori.
    http://www.montessori-ami.org
    Revista d'Educació. Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Govern d'Espanya
    http://www.revistaeducacion.educacion.es
    Porta 22
    Espai de noves ocupacions
    http://w27.bcn.cat/porta22/cat
    Els estudis amb * estan en procés de validació
    Avís legal| Sobre gencat| Enquesta