Generalitat de Catalunya
Curs
2014-2015

Contingut

Educació primària/Facultat de l'Educació, Psicologia i Treball Social (Lleida)

Universitat:Universitat de Lleida

Afegir al llibre
L'estudi
Nom del títol:Graduat/ada en educació primària per la Universitat de Lleida
Branca de coneixement principal:Ciències socials i jurídiques
Objectius de l'estudi
  • Capacitar les persones graduades per a l'exercici competent de la docència en educació primària, en una societat canviant i en contextos educatius heterogenis.
  • Garantir el coneixement interdisciplinari i transdisciplinari necessari, i inculcar la necessitat de formar-se i de reflexionar al llarg de la vida professional.
  • Inculcar el reconeixement de la continuïtat entre els cicles i les etapes educatives de l'àmbit escolar i altres contextos socioeducatius, familiars i comunitaris.
  • Fomentar una professionalització basada en els drets fonamentals.
  • Promoure competències professionals especialment orientades al món rural.
Estudis que s'extingeixen amb la impartició d'aquest grau
UniversitatCentreEstudi
UdLFacultat de Ciències de l'EducacióMestre, especialitat de llengua estrangera
UdLFacultat de Ciències de l'EducacióMestre, especialitat d'educació especial
UdLFacultat de Ciències de l'EducacióMestre, especialitat d'educació física
UdLFacultat de Ciències de l'EducacióMestre, especialitat d'educació musical
UdLFacultat de Ciències de l'EducacióMestre, especialitat d'educació primària
Com s'imparteix
Preu públic per crèdit ECTS.
Règim:Temps complet
Període lectiu:Semestral
Modalitat:Modalitat presencial
Idiomes d'impartició
IdiomaPercentatge d'impartició
Anglès10%
Castellà20%
Català70%
Mobilitat obligatòria:No
Com s'estructura
Crèdits ECTS:240.0
Distribució de crèdits
Tipus de matèriaCrèdits
Bàsiques60.0
Obligatòries147.0
Optatives24.0
Treball fi de grau9.0
Total240.0
Període de pràctiques:
41.0 crèdits obligatoris.
Aquesta titulació habilita per exercir la següent professió regulada: Mestre en educació primària
Com s'accedeix
Criteris d'admissió
DescripcióNivell d'importància
Prova d'aptitud personal (PAP)Obligatori
Ofertes
  • Educació primària
    • | Nota de tall 1a assignació PAU/CFGS 2014-2015 :5.0     | Codi PIN:61012     | Places orientatives:125
    • Ponderacions d'assignatures de la Fase Específica de PAU
      • Nom de l'assignaturaCoeficient
        Anàlisi musical0.2
        Anatomia aplicada0.1
        Arts escèniques0.1
        Biologia0.2
        Ciències de la Terra i mediambientals0.2
        Cultura audiovisual0.1
        Dibuix artístic0.2
        Dibuix tècnic0.1
        Disseny0.1
        Economia0.1
        Economia de l'empresa0.1
        Física0.2
        Geografia0.2
        Grec0.2
        Història de la música i de la dansa0.1
        Història de l'art0.2
        Història del món contemporani0.1
        Literatura castellana0.2
        Literatura catalana0.2
        Literatura universal0.2
        Llatí0.2
        Llenguatge i pràctica musical0.1
        Matemàtiques0.2
        Matemàtiques aplicades ciències socials0.2
        Química0.2
        Tècniques d'expressió graficoplàstica0.1
        Volum0.1
  • Ciències de l'activitat física i de l'esport / Educació primària
    • | Nota de tall 1a assignació PAU/CFGS 2014-2015 :5.0     | Codi PIN:61038     | Places orientatives:25
    • Ponderacions d'assignatures de la Fase Específica de PAU
      • Nom de l'assignaturaCoeficient
        Anàlisi musical0.2
        Anatomia aplicada0.1
        Arts escèniques0.1
        Biologia0.2
        Ciències de la Terra i mediambientals0.2
        Cultura audiovisual0.1
        Dibuix artístic0.2
        Dibuix tècnic0.1
        Disseny0.1
        Economia0.1
        Economia de l'empresa0.1
        Física0.2
        Geografia0.2
        Grec0.2
        Història de la música i de la dansa0.1
        Història de l'art0.2
        Història del món contemporani0.1
        Literatura castellana0.2
        Literatura catalana0.2
        Literatura universal0.2
        Llatí0.2
        Llenguatge i pràctica musical0.1
        Matemàtiques0.2
        Matemàtiques aplicades ciències socials0.2
        Química0.2
        Tècniques d'expressió graficoplàstica0.1
        Volum0.1
  • Educació infantil / Educació primària (Pla de millora de la formació inicial de mestre -5 anys)
    • | Nota de tall 1a assignació PAU/CFGS 2014-2015 :5.0     | Codi PIN:61037     | Places orientatives:30
    • Ponderacions d'assignatures de la Fase Específica de PAU
      • Nom de l'assignaturaCoeficient
        Anàlisi musical0.2
        Anatomia aplicada0.1
        Arts escèniques0.1
        Biologia0.2
        Ciències de la Terra i mediambientals0.2
        Cultura audiovisual0.1
        Dibuix artístic0.2
        Dibuix tècnic0.1
        Disseny0.1
        Economia0.1
        Economia de l'empresa0.1
        Física0.2
        Geografia0.2
        Grec0.2
        Història de la música i de la dansa0.1
        Història de l'art0.2
        Història del món contemporani0.1
        Literatura castellana0.2
        Literatura catalana0.2
        Literatura universal0.2
        Llatí0.2
        Llenguatge i pràctica musical0.1
        Matemàtiques0.2
        Matemàtiques aplicades ciències socials0.2
        Química0.2
        Tècniques d'expressió graficoplàstica0.1
        Volum0.1
Convalidacions de cicles formatius de grau superior:
On s'imparteix
Facultat de l'Educació, Psicologia i Treball Social (UdL)
(Centre propi)
Campus Cappont
Edifici Central de la Facultat de Ciències de l'Educació
Av. de l' Estudi General, 4
25001  Lleida
www.fce.udl.cat
Telèfon: 973 40 65 01
Fax: 973 70 65 02


Món laboral
Competències a assolir per l'estudiantat establertes a la normativa
  • Conèixer les àrees curriculars de l'educació primària, la relació interdisciplinària entre elles, els criteris d'avaluació i el cos de coneixements didàctics entorn dels procediments d'ensenyament i aprenentatge respectius.
  • Dissenyar, planificar i avaluar processos d'ensenyament i aprenentatge, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
  • Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i plurilingües. Fomentar la lectura i el comentari crític de textos dels diversos dominis científics i culturals continguts al currículum escolar.
  • Dissenyar i regular espais d'aprenentatge en contextos de diversitat i fer que atenguin a la igualtat de gènere, a l'equitat i al respecte als drets humans que constitueixen els valors de la formació ciutadana.
  • Fomentar la convivència dins i fora de l'aula, resoldre problemes de disciplina i contribuir a la resolució pacífica de conflictes. Estimular i valorar l'esforç, la constància i la disciplina personal en els estudiants.
  • Conèixer l'organització dels col·legis d'educació primària i la diversitat d'accions que comprèn el seu funcionament. Acomplir les funcions de tutoria i d'orientació amb els estudiants i les seves famílies, atenent a les necessitats educatives singulars dels estudiants. Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics i socials al llarg de la vida.
  • Col·laborar amb els diferents sectors de la comunitat educativa i de l'entorn social. Assumir la dimensió educadora de la funció docent i fomentar l'educació democràtica per a una ciutadania activa.
  • Mantenir una relació crítica i autònoma respecte dels sabers, els valors i les institucions socials públiques i privades.
  • Valorar la responsabilitat individual i col·lectiva en la consecució d'un futur sostenible.
  • Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la tasca docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu, i promoure'l entre els estudiants.
  • Conèixer i aplicar a les aules les tecnologies de la informació i la comunicació. Discernir selectivament la informació audiovisual que contribueixi als aprenentatges, a la formació cívica i a la riquesa cultural.
  • Comprendre la funció, les possibilitats i els límits de l'educació en la societat actual i les competències fonamentals que afecten els col·legis d'educació primària i els seus professionals. Conèixer models de millora de la qualitat amb aplicació en els centres educatius.
Sortides professionals

Mestre/a en educació primària.

Perspectives de futur de la titulació

La professió de mestre/a d'educació primària és molt antiga i seguirà tenint un futur infinit. El que canviarà seran els objectius concrets de la tasca diària dels mestres, les metodologies o els recursos educatius, però la professió de mestre, amb tots els canvis necessaris i desitjats, continuarà endavant.

Cal, a més, incentivar les activitats pedagògiques complementàries a l'escola, oferir-les amb més qualitat i estrènyer la seva relació amb els mestres de dins dels centres educatius. Per això calen professionals amb la titulació de mestre/a d'educació primària, amb iniciativa, empenta i imaginació.

Institucions d'interès
Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
http://www.cdl.cat
Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
http://www20.gencat.cat/portal/site/ensenyament?newLang=ca_ES
Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Govern d'Espanya
http://www.mcu.es
Rosa Sensat. Associació de Mestres Rosa Sensat
http://www.rosasensat.org
ACPEAH - Associació Catalana de Professionals d'Educació en l'Àmbit Hospitalari
http://www.acpeah.org
Consorci d'educacio de Barcelona
http://www.edubcn.cat/
Webespecial.com - El Portal de l'Educació Especial
Portal dedicat a l'educació especial i a la discapacitat amb recursos, informació, buscadors, fòrums, programari educatiu i especial, etc.
http://www.webespecial.com
XTEC - Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
http://www.xtec.es
cesire creAV - centre de suport a la innovació i recerca en continguts audiovisuals educatius. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
Portal de recursos educatius especialitzat en l'àmbit audiovisual
https://sites.google.com/site/cesirecreav/home
cesire ceres - centre de suport a la innovació i recerca educativa de les humanitats, ciències socials i filosofia. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
Portal de recursos educatius especialitzat en l'àmbit de les humanitats, les ciències socials i la filosofia.
http://sites.google.com/site/cerescesire
cesire. àmbit tecnològic - aulatec. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
Portal de recursos educatius especialitzat en l'àmbit de la tecnologia.
https://sites.google.com/a/xtec.cat/aulatec
cesire. àmbit lingüístic - cirel. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
Portal de recursos educatius especialitzat en llengües.
http://srvcnpbs.xtec.cat/cirel/cirel
apac - Associació de Professors i Professores d'Anglès de Catalunya
Portal en anglès, especialitzat en l'intercanvi d'idees i informació entre professionals de l'ensenyament de la llengua anglesa, que ofereix recursos educatius, publicacions, enllaços d'interès i fòrums de discussió.
http://www.apac.es
cesire. àmbit científic i medi - cdec. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
Portal de recursos educatius especialitzat en l'àmbit de les ciències.
http://srvcnpbs.xtec.cat/cdec
Cesire ambit matemàtic creamat. Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya
Portal de recursos educatius especialitzat en l'àmbit de les matemàtiques amb enllaços específics en les àrees de les llengües, les ciències naturals, les ciències socials i la tecnologia.
http://srvcnpbs.xtec.cat/creamat/joomla
Revista d'Educació. Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Govern d'Espanya
http://www.revistaeducacion.educacion.es
dincat - Discapacitat Intel·lectual Catalunya
http://www.dincat.cat/ca
Porta 22
Espai de noves ocupacions
http://w27.bcn.cat/porta22/cat
Els estudis amb * estan en procés de validació
Avís legal| Sobre gencat