Generalitat de Catalunya
Curs
2016-2017

Contingut

Comunicació/Universitat Oberta de Catalunya (Barcelona)

Universitat:Universitat Oberta de Catalunya

Afegir
L'estudi
Nom del títol:Graduat/ada en comunicació per la Universitat Oberta de Catalunya
Branca de coneixement principal:Ciències socials i jurídiques
Mencions:Comunicació corporativa i relacions publiques */ Comunicació informativa */ Creació audiovisual */ Creativitat publicitària */ Gestió audiovisual */ Gestió publicitària *
Objectius de l'estudi

Preparar l'alumnat per a l'exercici professional en les vessants principals de l'activitat comunicativa, tenint en compte tant la diversitat de mitjans i suports (digitals, audiovisuals, escrits) com la diversitat d'objectius estratègics (expressius, persuasius, informatius).

Com s'imparteix
Preu públic per crèdit ECTS.
Règim:Temps parcial
Període lectiu:Semestral
Modalitat:Modalitat a distància
Idiomes d'impartició
IdiomaPercentatge d'impartició
Català100%
Mobilitat obligatòria:No
Com s'estructura
Crèdits ECTS:240.0
Distribució de crèdits
Tipus de matèriaCrèdits
Bàsiques60.0
Obligatòries114.0
Optatives54.0
Treball fi de grau12.0
Total240.0
Període de pràctiques:
6.0 crèdits optatius.
Accés i notes de tall
Convalidacions de cicles formatius de grau superior:
Ofertes
  • · Comunicació|    Places orientatives:900
    • · Comunicació (internacional)|    Codi PIN:54402|    Places orientatives:20
      On s'imparteix
      Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
      (Centre propi)
      Av. del Tibidabo, 39-43
      08035  Barcelona
      Telèfon: 902 14 11 41
      Fax: 93 417 64 95


      Món laboral
      Competències a assolir per l'estudiantat

      Atès que en la societat del coneixement el sector de la comunicació està experimentant transformacions vertiginoses, la capacitat d'interpretar l'entorn i d'adaptar-se a realitats canviants amb flexibilitat i polivalència esdevé un component essencial de la formació que proporciona el grau. L'esperit emprenedor i la capacitació per a l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) contribueixen també a configurar el perfil de la titulació.

      Tanmateix, altres competències a assolir són:

      • Capacitat d'anàlisi crítica del context social i de les estructures de les indústries culturals i comunicatives.
      • Capacitat de comunicar-se de manera oral, escrita i audiovisual (promoció, informació, creació, persuasió, negociació).
      • Capacitat d'identificar possibilitats d'aplicació d'eines i tecnologies en productes, serveis i projectes de comunicació.
      • Capacitat d'idear, planificar, executar i avaluar projectes comunicatius a partir d'una tasca prèvia de recerca d'informació.
      Àmbits de treball dels futurs titulats i titulades

      Atès l'enfocament generalista del grau, les persones graduades podran dedicar-se professionalment a qualsevol àmbit d'actuació relacionat amb la comunicació:

      • mitjans de comunicació
      • empreses consultores de relacions públiques
      • productores audiovisuals i agències de publicitat
      • centrals de mitjans
      • indústries culturals
      • gabinets de comunicació de les organitzacions
      Sortides professionals
      • Responsable de comunicació d'empreses i institucions
      • creador/a de continguts multimèdia amb finalitats expressives, publicitàries i informatives
      • gestor/a d'activitats publicitàries
      • gestor/a de productes audiovisuals i multiplataforma
      Institucions d'interès
      Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya
      http://www.colpublirp.com
      AIMC - Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació
      http://www.aimc.es
      am - Associació d'Agències de Mitjans
      http://www.agenciasdemedios.com
      Col·legi Professional de l'Audiovisual de Catalunya
      http://www.cpac.cat
      CAC - Consell de l'Audiovisual de Catalunya
      http://www.cac.cat
      Societat Catalana de Comunicació. Institut d'Estudis Catalans
      http://scc.iec.cat
      FCIC - Fundació Consell de la Informació de Catalunya
      http://www.periodistes.org/fcic
      Associació Social Media
      http://asociacionsocialmedia.org
      Academiatv. de las ciències i les arts de televisió. Academia de les Ciències i les Arts de Televisió.
      http://academiatv.es
      Social Media Examiner. La Guía per la Jungla dels Mitjans de Comunicació Social
      http://www.socialmediaexaminer.com
      ADECEC - Associació d'Empreses Consultores en Relacions Públiques i Comunicació
      http://www.adecec.com
      aerco - psm - Associació Espanyola de Responsables de Comunitat i Professionals Social Media
      http://www.aercomunidad.org
      Associació Empresarial de Publicitat
      http://www.associaciopublicitat.com
      anunciantes - Associació Espanyola d'Anunciants. Comunicar per crear valor
      http://www.anunciantes.com
      aedemo - associació espanyola d'estudis de mercat, màrqueting i opinió
      http://www.aedemo.es
      Porta 22
      Espai de noves ocupacions
      http://w27.bcn.cat/porta22/cat
      Els estudis amb * estan en procés de validació
      Avís legal| Sobre gencat| Enquesta