Generalitat de Catalunya
Curs
2014-2015

Contingut

Màrqueting i investigació de mercats/Universitat Oberta de Catalunya (Barcelona)

Universitat:Universitat Oberta de Catalunya

Afegir al llibre
L'estudi
Nom del títol:Graduat/ada en màrqueting i investigació de mercats per la Universitat Oberta de Catalunya
Branca de coneixement principal:Ciències socials i jurídiques
Objectius de l'estudi

Formar professionals sòlids i versàtils, capaços tant de desenvolupar una variada gamma de funcions de direcció i gestió de màrqueting en qualsevol institució pública o privada, com d'encarregar-se de funcions específiques d'investigació comercial o de mercats, o d'iniciar el seu propi negoci.

Estudis que s'extingeixen amb la impartició d'aquest grau
UniversitatCentreEstudi
UOCUniversitat Oberta de CatalunyaCiències empresarials
UOCUniversitat Oberta de CatalunyaInvestigació i tècniques de mercat
Com s'imparteix
Preu públic per crèdit ECTS.
Règim:Temps parcial
Període lectiu:Semestral
Modalitat:Modalitat a distància
Idiomes d'impartició
IdiomaPercentatge d'impartició
Català100%
Mobilitat obligatòria:No
Com s'estructura
Crèdits ECTS:240.0
Distribució de crèdits
Tipus de matèriaCrèdits
Bàsiques60.0
Obligatòries126.0
Optatives48.0
Treball fi de grau6.0
Total240.0
Període de pràctiques:
12.0 crèdits optatius.
Com s'accedeix
Ofertes
  • Màrqueting i investigació de mercats| Places orientatives:1000
Convalidacions de cicles formatius de grau superior:
On s'imparteix
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
(Centre no presencial)
Av. del Tibidabo, 39-43
08035  Barcelona
Telèfon: 902 14 11 41
Fax: 93 417 64 95


Món laboral
Competències a assolir per l'estudiantat
  • Coneixement de l'àrea del màrqueting, de l'empresa o l'organització, i també de les funcions específiques d'investigació de mercats, d'intel·ligència de mercat i de distribució comercial.
  • Direcció de la comunicació integrada en el màrqueting, la direcció d'iniciatives de negoci i de comerç electrònics, el desenvolupament internacional del negoci i la direcció comercial o de vendes.
  • Coneixement del funcionament de l'entorn econòmic en general, i de les empreses i els mercats en particular.
  • Anàlisi de la informació necessària per prendre decisions empresarials òptimes en condicions d'incertesa, i fixació d'objectius, establiment dels plans per complir-los i avaluació crítica dels resultats obtinguts.
  • Utilització dels conceptes i de les tècniques emprats en altres àrees de valor de l'empresa diferents de les del màrqueting, i comprensió de les relacions que s'estableixen entre les àrees, d'una banda, i entre les àrees i els objectius generals de l'organització i l'evolució de l'entorn, de l'altra.
  • Administració i ús correcte de les tecnologies de la informació més adequades per conèixer el mercat i prendre decisions en l'àrea del màrqueting, la planificació i la gestió del temps de manera òptima, així com per comunicar-se de manera eficaç en la pròpia llengua materna i en anglès, tant per escrit com oralment.
  • Comportament innovador, dialogant, ètic i responsable.
Sortides professionals
  • Direcció estratègica: personal de direcció estratègica, adjunt/a de direcció.
  • Direcció de màrqueting: ajudant/a de màrqueting, director/a de producte, director/a de marca, responsable de direcció estratègica de màrqueting, director/a de màrqueting, consultor/a de màrqueting.
  • Canals de distribució: especialista en canals, director/a de categoria, director/a de trade marketing, responsable de centre comercial.
  • Direcció de la comunicació integrada en el màrqueting: especialista en comunicació de màrqueting, responsable de comunicació de màrqueting, executiu/iva de comptes, planificador/a de comptes.
  • Investigació comercial: analista en intel·ligència de mercat, analista de bases de dades de màrqueting, director/a d'intel·ligència de mercat, consultor/a d'investigació de mercats, analista d'investigació de mercats, responsable de projectes d'investigació de mercats.
  • Màrqueting global: analista de mercats globals, director/a d'exportació, responsable de desenvolupament internacional del negoci.
  • Màrqueting i comerç electrònic: tècnic/a de màrqueting en línia, responsable de màrqueting en línia, director/a de gestió de relació amb els clients (CRM).
  • Direcció comercial: tècnic/a comercial, inspector/a de vendes, cap d'equip, cap de vendes, delegat/ada comercial, director/a comercial.
  • Iniciativa emprenedora: emprenedor/a, assessor/a d'emprenedoria.
Institucions d'interès
MKT Associació de màrqueting d'Espanya
http://www.asociacionmkt.es
Club de Màrqueting de Barcelona
http://www.clubmarketingbarcelona.com
aedemo - associació espanyola d'estudis de mercat, màrqueting i opinió
http://www.aedemo.es
adigital - Associació Espanyola de l'Economia Digital
http://www.adigital.org
Associació Americana de Màrqueting
https://www.ama.org
FEM - Federació Espanyola de Màrketing
http://www.marketingtotal.net
md - marketingdirecto.com
Portal d'informació i serveis de màrqueting, publicitat i mitjans de comunicació
http://www.marketingdirecto.com
PuroMarketing. Márqueting, publicitat i social media en espanyol
http://www.puromarketing.com
AERCO - PSM Associació Espanyola de Responsables de Comunitat i Professionals Social Media
http://www.aercomunidad.org/
Associació Social Media
http://asociacionsocialmedia.org
Porta 22
Espai de noves ocupacions
http://w27.bcn.cat/porta22/cat
Els estudis amb * estan en procés de validació
Avís legal| Sobre gencat