Generalitat de Catalunya
Curs
2016-2017

Contingut

Màrqueting i investigació de mercats/Universitat Oberta de Catalunya (Barcelona)

Universitat:Universitat Oberta de Catalunya

Afegir
L'estudi
Nom del títol:Graduat/ada en màrqueting i investigació de mercats per la Universitat Oberta de Catalunya
Branca de coneixement principal:Ciències socials i jurídiques
Objectius de l'estudi

Formar professionals sòlids i versàtils, capaços tant de desenvolupar una variada gamma de funcions de direcció i gestió de màrqueting en qualsevol institució pública o privada, com d'encarregar-se de funcions específiques d'investigació comercial o de mercats, o d'iniciar el seu propi negoci.

Com s'imparteix
Preu públic per crèdit ECTS.
Règim:Temps parcial
Període lectiu:Semestral
Modalitat:Modalitat a distància
Idiomes d'impartició
IdiomaPercentatge d'impartició
Català100%
Mobilitat obligatòria:No
Com s'estructura
Crèdits ECTS:240.0
Distribució de crèdits
Tipus de matèriaCrèdits
Bàsiques60.0
Obligatòries126.0
Optatives48.0
Treball fi de grau6.0
Total240.0
Període de pràctiques:
12.0 crèdits optatius.
Accés i notes de tall
Convalidacions de cicles formatius de grau superior:
Ofertes
  • · Màrqueting i investigació de mercats|    Places orientatives:800
    • · Màrqueting i investigació de mercats (internacional)|    Codi PIN:54405|    Places orientatives:20
      On s'imparteix
      Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
      (Centre propi)
      Av. del Tibidabo, 39-43
      08035  Barcelona
      Telèfon: 902 14 11 41
      Fax: 93 417 64 95


      Món laboral
      Competències a assolir per l'estudiantat
      • Coneixement de l'àrea del màrqueting, de l'empresa o l'organització, i també de les funcions específiques d'investigació de mercats, d'intel·ligència de mercat i de distribució comercial.
      • Direcció de la comunicació integrada en el màrqueting, la direcció d'iniciatives de negoci i de comerç electrònics, el desenvolupament internacional del negoci i la direcció comercial o de vendes.
      • Coneixement del funcionament de l'entorn econòmic en general, i de les empreses i els mercats en particular.
      • Anàlisi de la informació necessària per prendre decisions empresarials òptimes en condicions d'incertesa, i fixació d'objectius, establiment dels plans per complir-los i avaluació crítica dels resultats obtinguts.
      • Utilització dels conceptes i de les tècniques emprats en altres àrees de valor de l'empresa diferents de les del màrqueting, i comprensió de les relacions que s'estableixen entre les àrees, d'una banda, i entre les àrees i els objectius generals de l'organització i l'evolució de l'entorn, de l'altra.
      • Administració i ús correcte de les tecnologies de la informació més adequades per conèixer el mercat i prendre decisions en l'àrea del màrqueting, la planificació i la gestió del temps de manera òptima, així com per comunicar-se de manera eficaç en la pròpia llengua materna i en anglès, tant per escrit com oralment.
      • Comportament innovador, dialogant, ètic i responsable.
      Sortides professionals
      • Direcció estratègica: personal de direcció estratègica, adjunt/a de direcció.
      • Direcció de màrqueting: ajudant/a de màrqueting, director/a de producte, director/a de marca, responsable de direcció estratègica de màrqueting, director/a de màrqueting, consultor/a de màrqueting.
      • Canals de distribució: especialista en canals, director/a de categoria, director/a de trade marketing, responsable de centre comercial.
      • Direcció de la comunicació integrada en el màrqueting: especialista en comunicació de màrqueting, responsable de comunicació de màrqueting, executiu/iva de comptes, planificador/a de comptes.
      • Investigació comercial: analista en intel·ligència de mercat, analista de bases de dades de màrqueting, director/a d'intel·ligència de mercat, consultor/a d'investigació de mercats, analista d'investigació de mercats, responsable de projectes d'investigació de mercats.
      • Màrqueting global: analista de mercats globals, director/a d'exportació, responsable de desenvolupament internacional del negoci.
      • Màrqueting i comerç electrònic: tècnic/a de màrqueting en línia, responsable de màrqueting en línia, director/a de gestió de relació amb els clients (CRM).
      • Direcció comercial: tècnic/a comercial, inspector/a de vendes, cap d'equip, cap de vendes, delegat/ada comercial, director/a comercial.
      • Iniciativa emprenedora: emprenedor/a, assessor/a d'emprenedoria.
      Institucions d'interès
      MKT Associació de màrqueting d'Espanya
      http://www.asociacionmkt.es
      aedemo - associació espanyola d'estudis de mercat, màrqueting i opinió
      http://www.aedemo.es
      adigital - Associació Espanyola de l'Economia Digital
      http://www.adigital.org
      ADECEC - Associació d'Empreses Consultores en Relacions Públiques i Comunicació
      http://www.adecec.com
      Associació Americana de Màrqueting
      https://www.ama.org
      md - marketingdirecto.com
      Portal d'informació i serveis de màrqueting, publicitat i mitjans de comunicació
      http://www.marketingdirecto.com
      PuroMarketing. Màrqueting, Publicitat i Social media en Espanyol
      http://www.puromarketing.com
      aerco - psm - Associació Espanyola de Responsables de Comunitat i Professionals Social Media
      http://www.aercomunidad.org
      Associació Social Media
      http://asociacionsocialmedia.org
      Social Media Examiner. La Guía per la Jungla dels Mitjans de Comunicació Social
      http://www.socialmediaexaminer.com
      AIRP - Associació d'Investigadors en Relacions Públiques
      http://airrpp.org
      Porta 22
      Espai de noves ocupacions
      http://w27.bcn.cat/porta22/cat
      Els estudis amb * estan en procés de validació
      Avís legal| Sobre gencat| Enquesta